bismillahhiRRahmaniRRahim

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): “Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma’aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir.”
(QS. Al Baqarah, 2 : 286)

رَبَّنَا ءَاتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا

Robbanaa aatinaa minladunka rohmataw wahayya lanaa min amrinaa rosyada

“Wahai Tuhan kami berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini)”. (Q.S. Al-kahfi : 10)

Thursday 10 May 2012

Hijrah

hdayah Allah dmana2 shaje, ia brmula dgn lgkah yg prtame..berubahlah..


Assalamualaikum WBT
Alhamdulillah, masih lgi dberikan pluang oleh Allah tuk mnulis lg di blog ni..nmpk gayenye lgi brape hri je lagi tuk aku tgglkan rumah org tua ksygnku..huhu, pas ni aku akan brgkat ke sbuah tmpat di area kajang tuk mlakukan satu urusan yg agak pntg bg aku, ^^ smentare tgh mnggu kputusan result semester 6 dan kputusan kmasukan ke degree ni,bek hbiskan mse dgn perkare2 yg bermanafaat btul x??,huhu..dgn azam yg kuat, ini akan mnjdi satu pnghijrahan bg aku utk mnmbh sdikit ilmu2 agame di slh satu pondok/madrasah di hulu Langat insyaAllah..myb akan smpai brbulan2 lmenye shggelah aidilfitri mnjelme.. byk bnde yg prlu dpelajari oleh diri ini dan rse dade ni trase sgt kosong dgn ilmu2 agama..pape pun, kpd shabat2 dluar sne..nsihat tuk diri dan juga org2 len..brubahlah sblum trlambat..Allah msih lgi mmbuka pntu2 taubat shinggelah hri kiamat kelak..sahabat,slamat berjuang dan doa2kan diri ini k..ya Allah,jdikanlah kami tergolong dikalangan orang-orang yang soleh dan solehah..Aaminn

Ni ad sdikit info dan maklumat tntg kwsn pngajian trsebut ^__^


jadi sperti ini insyaAllah ^__^

No comments:

Post a Comment

Pengisian